Tuotteet - Tuoteinfo

Tuoteinfo
COVID-19
Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi on jouduttu tekemään muutoksia, joista nämä jäävät vielä toistaiseksi voimaan: (In English below)
Käteismaksuja ei oteta enää vastaan. Maksut ovat mahdollisia joko MobilePaylla tai tilisiirrolla.
Noutotilauksia ei kerätä asiakkaan odotellessa, vaan tilaus jätetään noutolaatikkoon ennalta sovittuun aikaan. Noutopäivä on sovittava hyvissä ajoin etukäteen, mielellään päivää tai paria ennen. Tilaus maksetaan etukäteen, ellei toisin sovita.
Keruuhygienia on entistä tarkempaa. Pakkauksiin ei kosketa paljain käsin, ja oikeasta yskimis- ja aivastushygieniasta pidetään huolta.
Toivotaan, että pysytään terveenä, koska sairastapauksessa kaikki myyntitoiminta laitettaisiin toviksi jäihin.

Due to COVID-19 and the exceptional situation we live in, few changes will stay for now:
Cash payments are no longer accepted. Only MobilePay and bank transfers are suitable.
Picking up your order at our place: orders are no longer collected on-demand. Order will be left outside for you to pick up. Please arrange pickup date with us one or two days before expected pickup day.
Hygiene rules are stricter than usual. Bags are treated with plastic gloves and the proper coughing and sneezing habits are followed.
If we get sick, the shop must be closed and all shipments postponed for another time.
Take care and stay healthy!
Yleinen info tuotteista
Säilytys ja käsittely
IceMicen myymät tuotteet ovat raakapakasteita, joten pidä ehdottomasti huolta tuotteen oikeanlaisesta säilytyksestä ja käsittelyhygieniasta.
Tuotteet on säilytettävä -18 Celsiusasteessa tai sitä kylmemmässä.
Toimita hankkimasi tuotteet mahdollisimman nopeasti pakkaseen.
Tuotteen Parasta ennen -päiväys sekä eränumero (HDnr) ovat näkyvillä tuotepakkauksessa joko etiketissä tai tussimerkintänä.
Tuotetta voi käyttää myös parasta ennen -ajankohdan jälkeen, mikäli tuote ei sulatettuna haise normaalia huonommalta.

Mikäli tuote on päässyt pakkasketjun aikana kauttaaltaan sulamaan, niin älä pakasta sitä uudelleen vaan käytä se välittömästi. Käyttämättömät tuotteet voidaan hävittää sekajätteen mukana, polttamalla tai hautaamalla.


Tuotteiden ravintoarvot
Katso myytävien tuotteiden ravintoarvot erilliseltä pdf-dokumentilta.
Huom! IceMice ei ole itse analysoinut tietoja eikä vastaa niiden oikeellisuudesta. Tiedot ovat toimittajan antamat. Kaikkia tietoja ei ole saatavilla kaikista tuotteista.


Mitä tehdä, jos tuote onkin pilalla?
Toisinaan tuote voi haista tavallista pahemmalta. Hajun kokeminen on yksilöllistä (subjektiivista), ja se mikä yhdestä haisee normaalilta, voi toisen mielestä haista pahalta, ja molemmat kokemukset ovat täysin normaaleja.

Tärkeitä seikkoja tuotteen hajun arvioinnissa ovat seuraavat:
Onko haju pistävä virtsa / mätänevä / jotain muuta?
Verrattavuus aiemmin sulatettujen tuotteiden hajuun? Hieman pahempi, paljon pahempi, muutoin jotenkin erilainen?
Onko seassa muitakin pahoja hajuja? Kuinka niitä voisi kuvailla?
Haisevatko myös muut saman erän tuotteet sulatettuna yhtä pahalta kuin tämä?

Virtsan haju on tiettyyn pisteeseen asti normaalia, jos lopetettavan ruokaeläimen virtsarakko on ollut lopetushetkellä täysi. Tätä toisinaan esiintyy ja se on yksilötasoista, eikä siihen juurikaan voida vaikuttaa.

Mikäli virtsan hajuun sekoittuu myös muita pahaksi koettuja hajuja tai haju on jopa mätänevä, niin se ei missään nimessä ole enää normaalia. Jos hajunsa puolesta koet tuotteen käyttökelvottomaksi tai olet muutoin epävarma tilanteesta, älä anna sitä ruoaksi, vaan ota välittömästi yhteyttä ensisijaisesti tuotteen myyneeseen jälleenmyyjään tai tee siitä ilmoitus sähköpostitse suoraan meille osoitteeseen icemicekuopio@gmail.com.

Ilmoitusta varten tarvitaan:
Tuotteen nimi ja kokoluokka
Tuotteen Parasta ennen -päiväys ja HDnr-numerosarja (mikäli tiedossa)
Ostopäivä ja -paikka, mikäli olet hankkinut tuotteen jälleenmyyjältä
Tarkka kuvailu kylmäketjun säilyttämisestä ja tuotteen sulatustavasta